Een soepele transitie naar performance marketing automation

Training

Op tijd starten is het geheim van je succes
Performance marketing automatiseren, het is een onderwerp die je steeds vaker hoort. Maar wat houdt het precies in, wat heb je eraan, en kun je het zomaar toepassen in je marketingstrategie? In deze training laten we je zien hoe je je performance marketing kanalen kunt geautomatiseerd in kunt zetten om producten te verkopen en conversie te optimaliseren. Je gaat geïnspireerd naar huis met je eigen plan van aanpak voor de transitie naar het automatiseren van je performance marketing kanalen.

Meer tevreden klanten
Je weet het. De hoeveelheid data neemt toe, net als het aantal media en devices. Het gedrag van mensen verandert en je wilt online gepersonaliseerd communiceren met relevante inhoud. En dat allemaal in een cookie-loos tijdperk. Dit zijn allemaal elementen uit een – vooral online – marketingstrategie die niet meer op een traditionele manier zijn te managen. Als je de marketingstrategie automatiseert, besteed je je marketingeuro effectiever, je tijd efficiënter en krijg je vooral betere resultaten.

In 5 stappen naar een geautomatiseerde aanpak
Van je huidige marketingproces overgaan naar een geautomatiseerde aanpak doe je in 5 stappen.

  1. Je schetst de marketingaanpak over een aantal jaar.
  2. Je geeft invulling aan je marketingstrategie in die periode.
  3. Je ontwikkelt een pad om van nu naar het nieuwe proces te gaan.
  4. Je zorgt voor genoeg draagvlak bij collega’s en directie.
  5. Je maakt een keuze voor systemen en tools.

Data vormen de basis
Data vormen het centrale punt binnen je geautomatiseerde performance marketing aanpak. En tijdens deze dag leren we je hoe je die het beste kunt gebruiken, hoe je de rol van media kunt duiden en welke mix van media en middelen samen voor het beste resultaat zorgen. Natuurlijk laten we je ook zien voor welke systemen en tools je kunt kiezen en hoe je teams samenstelt en inzet.

Dit levert de training op

  • Objectief, inhoudelijk en inspirerend inzicht in het transitieproces.
  • Je ontwikkelt je plan van aanpak voor de transitie naar geautomatiseerde performance marketing aanpak.
  • Een format om je eigen audit op je marketing kanalen uit te voeren?
  • Je maakt een roadmap voor die transitie.
  • Je kunt collega’s en management overtuigen.
  • Je hebt de voorwaarden voor een goede aanpak en invulling van het proces.
  • Je krijgt het lesmateriaal mee.
  • Een paar weken na de training een uur feedback met je trainer.

Werkwijze
Een interactieve training met focus op kennis delen.

Bekijk alle trainingen
Trainingsinformatie

Een soepele transitie naar performance marketing automation

Trainingsduur 1 dag van 09.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur.
Trainingsgebied Bij ons of bij jou op kantoor.
Investering € 575,- exclusief btw.
Trainers
Caroline Waterschoot
  • Onderwerpen
  • Voor wie
  • Plaats en data
  • Wat is performance marketing en wat levert het op
  • Automatisering van search
  • Automatisering van programmatic en social advertising
  • Automatisering van CRO
  • Data als fundament van performance marketing automation
  • Performance- en marketing automation gaan hand in hand
  • Competenties van de mensen

Dit is jouw training als je jouw marketing inzet wil professionaliseren. Als je de next step wil maken, niet alleen als marketingafdeling maar vooral als organisatie binnen digitale marketing. Je bent bijvoorbeeld marketingmanager, marketingdirecteur of in elk geval betrokken bij het opzetten van digitale performance marketing.

's-Hertogenbosch
10-09-2021 09:30 Schrijf je nu in
15-10-2021 09:30 Schrijf je nu in
05-11-2021 09:30 Schrijf je nu in

Liever persoonlijk contact?

    *We gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, we delen de gegevens niet met derden

    Sophie Roeters staat klaar om al je vragen rondom onze Adeptiv Academy te beantwoorden.

    Ook investeren in jezelf? Schrijf je hier dan meteen in. Wil je liever eerst meer informatie? Of ben je op zoek naar advies op maat die jou – of je afdeling – net een niveau verder brengt? Laat het ons weten, dan nemen we contact met je op.

     

    Dat kan via ons formulier of via: academy@adeptiv.nl

    Je kan ook telefonisch contact opnemen:

    +31 (0)73 303 59 00

    Ik werk al ruim 10 jaar bij Searchresult. Op klanten als T-Mobile en USG. Digitale performance marketing is mijn terrein. Het vak ontwikkelt zich razendsnel, daar hou ik van. Ik ben dol op de dynamiek én de chaos die dat op kan leveren. Het zorgt ervoor dat ik elke dag een betere versie van mezelf kan worden.

    Caroline Waterschoot

    Head of Quality and Innovation

    Trainingen verzorgd door Caroline Waterschoot:

    © 2021 | Adeptiv is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd.

    Welkom.
    Vanaf november is Adeptiv veranderd in Springbok.
    Nieuwsgierig?