Data driven marketing

Masterclass

De toepassing en de praktijk
Data zijn steeds meer en vaker een belangrijke aanjager voor marketing- en communicatiebeslissingen. We zorgen voor een theoretische onderbouwing én de vertaling naar de praktijk, zodat je de basis legt voor je eigen strategie.

Data verzamelen én interpreteren
Elk contactmoment met je klant of doelgroep levert informatie op. Heb je bijvoorbeeld een nieuwsbrief verstuurd, dan weet je meteen al heel veel: mensen openen je mail, of niet, en klikken op artikelen of call-to-actions. Na deze dag heb je inzicht de opbouw van jullie datastromen, weet je hoe je data verzamelt en kun je data vertalen naar bruikbare informatie. Je krijgt inzicht in de samenhang van data en je maakt kennis met systemen en methodieken die je helpen om nog betere data te verkrijgen en te verwerken.

In 5 stappen naar je eigen data driven strategie
Je eindigt deze dag dat met opzetten van je eigen data driven strategie en vertaalt die naar een campagne. Je kunt dus meteen aan de slag.

Dit levert de training op

  • Je maakt kennis met de basisprincipes van datagedreven marketing.
  • Je leert hoe je meer data uit een marketingcampagne haalt.
  • Je krijgt inzicht in de mogelijkheden van data en het toepassen op de strategie.
  • Je maakt kennis met de 5 stappen voor een succesvolle datagedreven marketingaanpak.
  • Je kunt vanuit de datagedreven strategie de marketing-automation invullen.
  • Je krijgt het lesmateriaal mee.
  • Een paar weken na de training een uur feedback met je trainer.

Werkwijze
Een interactieve training met focus op kennis delen.

Bekijk alle trainingen
Trainingsinformatie

Data driven marketing

Trainingsduur 1 dag van 09.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16.30 uur.
Trainingsgebied Bij ons of bij jou op kantoor.
Investering € 575,- exclusief btw.
Trainers
Jimmy de Vreede
Tekla de Veer
  • Onderwerpen
  • Voor wie
  • Plaats en data
  • Data algemeen
  • Touchpoints
  • Data koppelen aan de customer journey
  • Strategie en campagne
  • Analyse en data translation
  • De 5 stappen voor een succesvolle data driven strategie
  • Voorbeelden en cases
  • Handvatten om meteen aan de slag te gaan
  • Data en organisatie

Deze training is voor jou als je een datastrategie voor je organisatie wilt ontwikkelen. Je bent bijvoorbeeld data driven marketeer, webmarketeer, databasemanager, online marketeer, marketingmanager of online communicatiemanager. Heb je al een datagedreven strategie, of zit je in de directie of het management, dan heb je na vandaag veel meer inzicht.

's-Hertogenbosch
01-09-2021 09:30 Schrijf je nu in
09-09-2021 09:30 Schrijf je nu in
13-10-2021 09:30 Schrijf je nu in
21-10-2021 09:30 Schrijf je nu in
03-11-2021 09:30 Schrijf je nu in
11-11-2021 09:30 Schrijf je nu in

Liever persoonlijk contact?

    *We gebruiken deze gegevens alleen om contact met je op te nemen, we delen de gegevens niet met derden

    Sophie Roeters staat klaar om al je vragen rondom onze Adeptiv Academy te beantwoorden.

    Ook investeren in jezelf? Schrijf je hier dan meteen in. Wil je liever eerst meer informatie? Of ben je op zoek naar advies op maat die jou – of je afdeling – net een niveau verder brengt? Laat het ons weten, dan nemen we contact met je op.

     

    Dat kan via ons formulier of via: academy@adeptiv.nl

    Je kan ook telefonisch contact opnemen:

    +31 (0)73 303 59 00

    Ik ben DDMA-lid en head of Data bij Yourzine. Mijn vakgebied is customer marketing: data & strategie. Ik ben ervan overtuigd dat data ons ongekende mogelijkheden gaat bieden. Festina lente is mijn motto: ik zoek altijd de balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Mooi aan mijn werk is dat we doen waar we het over hebben. We practice what we preach. Ik krijg er echt energie van om samen met anderen dingen te bedenken en zaken op te lossen.

    Jimmy de Vreede

    Head of Data & Insights

    Trainingen verzorgd door Jimmy de Vreede:

    Data vertellen een verhaal: ze vertellen iets over de behoefte van klanten, over het succes van je campagne en over de potentie van je product of bedrijf. Met behulp van data kun je relevanter en efficiënter worden en persoonlijker communiceren. Ik vind het elke dag weer leuk om onze klanten als HEMA en ANWB te helpen hun data te verzilveren.

    Tekla de Veer

    Data Scientist

    Trainingen verzorgd door Tekla de Veer:

    © 2021 | Adeptiv is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd.

    Welkom.
    Vanaf november is Adeptiv veranderd in Springbok.
    Nieuwsgierig?