KPN winnaar DDMA Customer Data Award

door Gerrit van Leeuwen

25 januari 2019

Op donderdag 24 januari vond in Amsterdam de DDMA Data Dag plaats. De dag is hét jaarlijkse evenement in Nederland voor data driven marketing.

Uit de vele inzendingen nomineerde de jury KPN, DELA en Zilveren Kruis als finalisten voor de DDMA Customer Data Award 2019. De genomineerden presenteerden tijdens de DDMA Data Dag hun case in een overvolle Kromhouthal te Amsterdam. De jury kroonde KPN tot de terechte winnaar. KPN wist zich te onderscheiden door klantdata en analytische modellen te gebruiken voor het vaststellen van relevante Next Best Actions en deze direct multichannel in te zetten. Hierdoor is het mogelijk om klanten altijd dezelfde klantbeleving te bezorgen, ongeacht het kanaal waar de consument zich op dat moment in bevindt. Offline en online. Uiteindelijk levert de relevantie naast commerciële mogelijkheden ook een betere klantervaring en daarmee hogere klanttevredenheid op.

Mark van der Vlies (KPN) op de website van de DDMA: “KPN heeft als doelstelling de onbetwiste kwaliteitsleider van Nederland te worden. Ik zie deze Customer Data Award als een mooie erkenning voor de bijdrage die Data & Analytics samen met andere KPN afdelingen levert aan het verder verbeteren van onze dienstverlening.”

Tijdens de DDMA Datadag werd alles binnen het vakgebied behandeld. Van data strategie, toepassing van AI, attributie modeling, data visualisatie, democratiseren van analytics, CDP’s en DMP’s, tot aan privacy en security.  Jimmy de Vreede en Tekla de Veer zullen later nog hun ervaringen van de dag delen.

Yourzine feliciteert haar klant KPN met het winnen van deze prestigieuze award als ook haar opdrachtgever DELA met de nominatie.

 

Bron foto: DDMA:

KPN wint ddma customer data award 2019

Geschreven door

Gerrit van Leeuwen

Head of CX & Analytics

“What keeps me going is goals.” - Mohammed Ali

© 2019 Yourzine / Yourzine is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd