Stichd x Red Bull | Generating fan value

Vraag van Stichd: Waar bevinden Formule 1 fans zich en hoe verbinden we hen aan de webshop? Hoe vergroten we de fanbase, leren we ze nóg beter kennen en vergroten we de fan value?

De uitdaging:
Formule 1 is een wereldwijde sport met fanatieke fans die elke race in spanning zitten. De uitdaging van Fuel For Fans is om deze fans (online) te vinden, hen beter te leren kennen en vanuit daar het contact opbouwen. FFF brengt de fan dichter bij de wereld van F1, maar wat betekent dat voor de fan? Voor welke coureur, team en / of race staan zij te springen? Formule 1 is een wereldwijde sport met fanatieke fans die elke race in spanning zitten. De uitdaging van Fuel For Fans is om deze fans (online) te vinden, hen beter te leren kennen en vanuit daar het contact op te bouwen. FFF brengt de fan dichter bij de wereld van F1, maar wat betekent dat voor de fan? Voor welke coureur, team en / of race staan zij te springen?

Aanpak:
We starten met het vergroten van de fanbase middels een lead generation campagne in Salesforce Marketing Cloud. Yourzine ontwikkelde voor Fuel for Fans een herbruikbaar campagne concept: The Racing Games. Samen met de fans warmen we op voor de volgende race door ze uit te dagen de uitslag via dynamische landingpages te voorspellen. Dat deden we via zowel paid als owned kanalen, en ook partner Aston Martin Red Bull Racing zorgde voor aandacht op hun eigen social media kanalen. Dit herbruikbare campagne concept heeft sterke gamification elementen. Dat creëert enthousiasme rondom de race en daarmee meer aandacht voor de merchandise van Fuel For Fans. Na het verzamelen activeren we de (nieuwe) fanbase en starten de dialoog.

Resultaten:
De eerste racing games campagne heeft de omvang van de database met ruim 20% doen toenemen. Bijna de helft (45%) van de bezoekers op de contestpagina deed mee aan de actie.  Een grote learning is dat ruim 90% de campagne bekeek via een mobile device.

    

© 2021 | Adeptiv is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd.