Gall & Gall Smaakprofielen

Vraag vanuit Gall & Gall

“Help ons met het opzetten van een onboardingsprogramma om klanten te verwelkomen in het Gall & Gall Smaakprofielen programma en aan te sporen om hiermee aan de slag te gaan."

In de wereld van dranken is nog zoveel te ontdekken, en dat willen we samen met de klant doen. Gall & Gall heeft daarom een compleet nieuwe beleving gecreëerd rondom het drinken van wijn, onder de naam ‘Smaakprofielen’. E-mail communicatie speelt hierin een centrale rol. Met Smaakprofielen is de juiste fles uit ons brede assortiment kiezen een eitje. En doordat we weten welk smaakprofiel onze klant heeft kunnen we onze klanten relevante en persoonlijke suggesties geven die echt bij hen passen.

Onboardingflow
Klanten kunnen via www.gall.nl/smaakprofielen 13 vragen over smaak beantwoorden. Deze pagina werd aangejaagd door een uitnodigingsmail waarin we onze klanten uitnodigen om hun eigen smaakprofiel te ontdekken. Als de klant zijn smaakprofiel heeft ontdekt en aangeeft daar meer over wil weten, en zijn e-mailadres invult, volgt mail 1 realtime. Vervolgens wordt de gehele mailflow geactiveerd met een tussenperiode van 7 dagen.

De campagne KPI’s worden nauwlettend gevolgd d.m.v. de wekelijkse monitoring via het Smaakprofielen dashboard. Hierbij zien we een continue hoge betrokkenheid vanuit de doelgroep met openingspercentages en klikpercentages die ver boven de benchmark liggen. De next steps zitten voornamelijk in het door ontwikkelen van Smaakprofielen an sich. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het toevoegen van beoordelingen/ratings per gekochte wijn zodat klanten elkaars feedback kunnen lezen.

© 2019 Yourzine / Yourzine is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd