NLZIET Onboarding

Vraag vanuit NLZIET:

“Help ons uit de vicieuze cirkel door de transitie van proefabonnee naar betalende klant te verhogen.”

Elke maand melden duizenden Nederlandse consumenten zich aan voor een gratis proefmaand bij NLZIET. Vaak blijft het bij een korte kennismaking en wordt het geen betaald abonnement.

Voor de proefmaand ontwikkelden wij aan de hand van data inzichten en optimalisatie een nieuwe onboarding welkomstflow die getest werd tegen de bestaande flow. Deze campagne bestaat uit een serie van 6 e-mails welke in de proefmaand worden verstuurd. Bij Mail 1 wordt een proefabonnee welkom geheten, bij Mail 6 wordt men geïnformeerd dat over 2 dagen het proefabonnement afloopt. In de tussentijd wordt vooral uitgelegd wat NLZIET te bieden heeft en (relevante) kijktips aangeboden.

Deze campagne heeft voor een significante toename van het uniek aantal gestarte programma’s en het gemiddeld aantal kijkminuten per dag gezorgd in de proefmaand. Daarnaast zien we een een toename van +9% meer proefmaand gebruikers die 3 maanden na binnenkomst een betalende klant is. Daarmee wordt een gedeelte van de churn een halt toegeroepen en wordt de vicieuze cirkel gestopt.

© 2019 Yourzine / Yourzine is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd