KPN Eindejaars-campagne

Vraag vanuit KPN:

​"Help ons met het opzetten en doorontwikkelen van een op loyaliteit gebaseerde eindjeaarscampagne​, waarbij​ elke klant ongeacht het kanaal eenzelfde boodschap ​ontvangt.

Elk jaar kijkt KPN in december met haar klanten terug op het voorbije jaar.  De eindejaarscampagne is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste jaarlijkse campagnes. Klanten van KPN kunnen een of meerdere cadeautjes kiezen, uiteenlopend van een dubbele databundel, gratis films of een keuze uit meerdere eBooks.

De campagne van 2017 had een aantal duidelijke doelen:
* Hogere awarenesss van cadeau’s door inzet van meerdere touch points
* Hogere cadeau redemptie
* Toename van loyalty indicatoren (NPS)
* Stel niet contacteerbare klanten (E-mail, SMS, DM) in staat om cadeau’s te claimen via een self service pagina
* Migreer niet contacteerbare klanten naar een optin (bijv. E-mail of SMS)

Maar hoe doe je dat in een wereld waarin elk merk en organisatie schreeuwt om aandacht van de consument? Alle mogelijke touch points zijn ingezet om de campagne een succes te maken. Zo werd er naast E-mailmarketing, SMS en Direct Mail ook een groot aantal andere kanalen aangehaakt. Uiteenlopend van push notificaties, service berichten op de televisie van kanalen, instore signage communicatie en het callcenter (inbound).

Het resultaat?
* +52% hogere awareness op de gratis films
* +22% hogere awareness op de gratis databundel
* Significante uplift in Net Promoter Score (NPS)
* +79% hogere redemptie op films
* +132% hogere conversie op eBook downloads (tov KPI)

Op basis van de campagne observaties van vorig jaar werd door middel van een uitgebreid optimalisatie en testplan een +26% hoger openingspercentage en een +161% hogere click to open percentage bereikt.

© 2018 Yourzine / Yourzine is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd